Vi kan se tillbaks på ännu ett framgångsrikt golfår

Hej,

Vi närmare oss nu slutet på årets golfsäsong. I helgen avgjordes årets sista klubbtävling, restaurangens tvåmanna scramble med fullt startfält, 75 lag. Banan var i underbart skick och Stefan med personal tog hand om oss innan, under och efter golfen med värmande mat, och dryck. Stämningen var mycket hög.

Vi kan se tillbaka på ännu ett framgångsrikt år. Vi kommer att göra ett plusresultat och vi kommer att öka medlemsmässigt, även om det för tidigt att säga hur mycket. Vi ser att marknadssidan nästan har fördubblat sina intäkter på fyra år. Och bidrar med närmare 1miljon kronor till klubben.

Vi har fortsatt att utveckla banan, även om vi inte var nöjda med greenerna under del av säsongen. Körberg och grabbarna på banan fortsätter att slita för att vi ska få en banan i så fint skick som möjligt. Som ni säkert hört och sett har vi haft en banarkitekt på besök. Syftet var i första hand att lyssna av vad han skulle kunna göra när det gäller våra ”säkerhetsrisker” på ettan, trean, sexan och åttan m fl. Vi pratade även om att eventuellt modernisera banan. Om vi kommer att gå vidare med en arkitekt kommer vi naturligtvis att bjuda in till ett öppet möte där vi har en dialog med er medlemmar.

Tävlingsmässigt har många av våra lag vunnit sina serier, Grattis! läs mer nedan!

Vi kommer återigen att genomföra en medlemsenkät. Det är väldigt viktigt att ni tar er tid att besvara den! Styrelsen kommer grundligt att gå igenom svaren och ta hänsyn till er synpunkter inför sin strategiplanering i höst/vinter. Det arbetet kommer att mynna ut i verksamhetsplan för 2016.

Vår klubb är väldigt beroende av att många förtroendevalda och frivilliga ställer upp. Som ett litet tack genomförde vi en Kommittégolf som avslutades med middag i restaurangen. Ett STORT TACK till alla som på olika sätt hjälpt till!

Vill du hjälpa till? Kontakta undertecknad eller någon av våra kommittéordförande som du hittar på vår hemsida

Jag hoppas vi ses på årsmötet den 4 november!

Anders Holmer/ klubbchef