Välkomna till Golfens dag på Västerås GK 20 maj

Den 20 maj är det Golfens dag i hela Sverige. Vi på Västerås Golfklubb kommer att ha öppet hus med aktiviteter för gamla och nya golfare.

Golfintresset i Sverige är rekordstort efter det fantastiska golfåret 2016 med bland annat Henrik Stensons seger i The Open och silvermedalj i OS. Antalet golfmedlemmar har ökat tre år i rad och det är många – även icke-golfare – som är nyfikna på golf.

Golfens dag är ett nationellt initiativ för att fånga upp det här stora intresset, och det kommer att vara öppet hus på många golfklubbar runtom i landet just den här dagen.

Vi på Västerås GK kommer att vara en del av Golfens dag och bjuder in alla i Västerås med omnejd att prova på golf, umgås och njuta av vår fina miljö. Vi kommer att ha aktiviteter mellan klockan 11.00 och 13.00 och hoppas få många besökare och rekrytera nya medlemmar som är nyfikna på golf.

Tidschema Golfens dag:

• Kl 11:00 Golfens dag öppnar
  • Kl 11:00-13:00 Prova på Golfäventyret -för alla barn och deras familjer! Bjud med mormor eller farfar och spela ett par korta hål tillsammans!  Sofia Ljungqvist, VGK:S golfproffs hjälper tillsammans med Joacim Blomberg.
  • Kl 11:.00-13:00 Prova-på-golf på rangen med våra tränare, Anders Sjöstrand
  • kl 11:00-13:00 Putt-tips green utanför shopen av vår pro Tomas Ljungqvist
  • Vår klubbchef Anders Holmer finns med under dagen och svarar på frågor om klubben, medlemskap, våra kommittéer mm
  • Shopen öppen hela dagen med många heta erbjudanden