Anders och Eva, två jättenöjda medlemmar som varit på Sunrise Beach Resort

– Vi kommer garanterat att komma tillbaks hit, säger Anders Billberg

Vi bad Anders beskriva lite av sina upplevelser efter två veckor I höstas på VGK:s resmål i Thailand:

Vid ankomst möts man av Transport till Pinnacle i Jomtien. Väl framme är incheckning snabb och vänlig på typiskt Thailändskt manér. Bagage hanteras snabbt och bekvämt av personal till rummen. Stort rum finns bredvid Sunrise kontor för golfbagar.

Frukost serveras i restaurangen som ligger mitt i hela anläggningen. Här finns allt tänkbart att välja äta.Thailändskt, tyskt (korvar och bacon) färsk frukt youghart flingor,  samt en station där man kan få omelett, äggröra, stekt ägg, kokt ägg allt enligt önskemål.

Hotellet har även en service med transport in till Pattaya centrum, där finns ett flertal shoppinggallerior. Den största, Central festival,  med allt man kan önska av butiker.

På resorten finns ett flertal pooler med fräscha solsängar. Badlakan hämtas vid varje tillfälle vid poolen bredvid restaurangen. I trädgården och på beachen finns ett stort antal solsängar utplacerade dessa bokas så att man vet vilken plats man har under vistelsen. Badstranden består av fin sand. Det finns möjlighet till Thaimassage nere på stranden.

Matställen för lunch eller middag finns ett flertal att välja på i olika prisklasser.

Bredvid hotellet till vänster ligger först en Italiensk- och sedan en Thairestaurang. Dessa är trevliga med god mat. Sedan åt höger ligger ett 10-tal Thairestauranger längs med stranden. Här äter man god Thailändsk mat till ett lågt pris.

Bar för en öl eller något annat svalkande vid stranden finns naturligtvis.

När det är dags för golf så hämtas bagar ut ur rummet och lastas i bussar för transport till golfbanorna. Det kan nämnas att banor och klubbhus håller en ypperlig klass, caddies ger dig linjer för att puttarna ska gå i, inte alltid rätt men trevligt.

Vi var mycket nöjda med vår vistelse här och kan varmt rekomendera till ett besök! Vi kommer garanterat att återkomma!

Sedan är det ju extrakul att Anders Melhag som arrangör även arrangerar en golftävling hos oss på VGK. Där bjuds alla in som varit i Thailand genom åren.

Anders och Eva Billberg, ps ni får gärna ringa Anders Billberg om ni undrar över något 070-736 02 24