Besök av golfbanearkitekt

IMG_8295
Igår hade vi besök från Christian Lundin, golfbanearkitekt från (re)GOLF. (jobbar bl a annat med Stensons nya projekt).
Syftet med mötet var att vi ska få en bild av vad han skulle kunna hjälpa oss med. Vi har ju en del säkerhetsproblem men även hur vi kan utveckla vår bana. Vi har ju själva gjort en del försök till lösningar men nu vill vi eventuellt ta en expert till hjälp med en Masterplan för banan.
Styrelsen kommer, i höst, att inleda sitt arbete med en ny strategi 2016-2020 för klubben. Men det var som sagt bara ett första möte så får vi se om och hur vi eventuellt går vidare.
Om det blir aktuellt med en ny Masterplan kommer ni som medlemmar naturligtvis få möjlighet att besluta om det på vårårsmötet 2016. Vid första träffen var Anders Körberg, vår Headgreenkeeper med, tillsammans med Örjan Bergman från Bankommittén, Gunnar Råbe från styrelsen och vår klubbchef Anders Holmer