Bokningsregler mm på Västerås GK

Bokningsregler
Vi kommer att ha tidsbokning alla dagar kl. 06.00–19.00 . Före och efter dessa tider gäller drop-in-tider (bollränna). Bokning kan göras 35 dagar innan önskad starttid av medlemmar och gäster. Max 3 samtida bokningar per person i systemet.

Utökad bokningsregel för medlemsnytta

För oss är det viktigt att Du som medlem har tillgänglighet till banan på helgdagar då beläggningen är stor, därför har vi valt att utöka bokningsreglerna för följande starttider: Lördagar och söndagar/helgdagar kl 08.00–10.50 är bokningsbara 3 dagar innan för medlemmar och två dagar för gäster. Ni kan boka in gäster på er egen boll tre dagar innan.

Ihopläggning av bollar
Vi eftersträvar alltid 4- bollar och under de mest attraktiva tiderna förbehåller reception och Banvärdar sig rätten till att fylla upp samtliga starttider till 4- bollar. Det kan även innebära att vi lägger ihop en och tvåbollar som ligger efter varandra. (vi flyttar fram max 10 min)

Scorekortsutskrifter – spara miljö och pengar

Medlemmar uppmanas att i mesta möjliga mån använda de gamla scorekorten, eller de appar som finns tillgängliga, http://www.glfr.com/sv/for-golfers/get-started/ Detta i syfte att spara miljön och pengar åt klubben.

Allmänna regler

Västerås GK följer SGFs allmänna köpvilkor det innebär bla att avbokningar skall ske via telefon till receptionen 021-448 47 00 eller via email pro@vastersgk.se senast kl. 08.00 speldagen annars debiteras en kostnad om 200:- per person.

Alla starttider skall anmälas/ankomstregistreras senast 10 minuter före start!