Här kommer lite information från Damupptakten till alla er som inte hade möjlighet att delta.

DSC_0717DSC_0718DSC_0723DSC_0724DSC_0730DSC_0731DSC_0738DSC_0739

Vi har bytt damdag till måndag. Vi hoppas att det medför att fler damer deltar både på damdagen och på onsdagsmixen. Vore roligt om fler damer deltar i klubbens arrangemang. Ett bra sätt att lära känna fler golfare.

Vi har också reducerat antalet tävlingar som påverkar handicapet, då vi spelar enbart nio första hålen på damkvällarna.
I programmet är det bara de som är markerade med ett E vid datumet (bifogas mailet) som är handicappåverkande. E står för Eclectic och ingår i en tävling över säsongen då vi ser vem som på sex tävlingar får ihop minst antal slag och du får byta ut ett sämre resultat på ett hål när du gör förbättringar på dessa tävlingar.

Övriga måndagar spelar vi skojtävlingar av olika slag, både singel och lag, som ej påverkar handicapet. T.ex. 7-up som vi startar med på måndag den 2 maj. Anmälan via Min golf (sök tävlingar på VGK) före fredag lunch.

Favoritdagen förra året då vi körde White Ladies kommer nu tillbaka med annat tema. Första tillfället blir 23 maj och har rubriken The orange evening. Dessa gånger kan man välja att spela 18 hål med start 15:30 eller 9 hål med start 17:30 som vanligt. Sedan träffas vi och äter en bit mat.

Lagledarna för varje serie ( se nedan) berättade om speldagar och målsättning samt vad som krävs för respektive serie.

Nytt för i år är uttagning och information som är lika för alla serier. Anmälan kan inte göras i förväg men den kommer att skickas ut tre veckor innan speldagen. Du har en vecka på dig att anmäla till lagledaren om du har möjlighet och vill vara med. Uttagningen gör lagledaren och meddelar senast en vecka innan speldagen om du kommit med i laget denna gång.
Uttagningen innebär att de två som varit bäst i laget föregående gång, har förtur om de anmäler sig. Två deltagare kan lagledare utse fritt och minst två tas utifrån anmälningsordning dvs. anmäl dig så snart du fått inbjudan!!
Sex deltagare alltså och de fyra bästa resultaten räknas varje speltillfälle.

Under kvällen skickades runt en lista där man kunde anmäla intresse för alla serier samt matchspel. För att få inbjudningar till matchspelet måste man skriva upp sig på denna lista. Därför finns det också en lista i damrummet för er som inte deltog i damupptakten.

Även annan information kommer alltid att finnas i damrummet. Ta för vana att titta in där när ni är på klubben.

Uttagning till Matchspel sker i anmälningsordning och utskicket går till de som anmält intresse.

Förutom våra damdagar kommer vi att erbjuda ”tjejkvällar” med lite annat både med och utan golfanknytning. Första tillfället blir 10 maj kl. 18:00. Då Vår domare Ola Velander pratar om nya regler 2016 samt går en regelpromenad med oss. Nästa tillfälle är den 24 maj då en representant för Mary Kay kommer och pratar hudvård med fokus på solskydd. Inbjudningar skickas även ut och annonseras på klubben.

Hemliga resan tillsammans med Skerike GK:s damer går av stapeln fredagen den 26 augusti ca. Tid 7:00- 20:30. Anmälan kan göras redan nu via Min golf. Leta fram augustis tävlingar på VGK, anmäl dig och boka av dagen. Vi brukar ha jättekul på dessa resor!

Tomas, vår pro, kommer att starta med damträning söndagen den 8 maj och fortsätter de följande tre söndagarna. Läs mer på hemsidan när Tomas lagt in information.

Det behövs funktionärer vid tävlingar på hemmabanan ( Scramble 6 juni, D60 30 juni, ICA golfen 3 sept., Damserien 10 sept.).

Hoppas detta infobrev fungerar för er som inte var med på damupptakten. Hör av er om det är något ni undrar över till damkommitten@vasterasgk.se .

Programblad finns utskrivna i damrummet och bifogas även med detta mailutskick. Vi ser fram emot att nya och gamla medlemmar dyker upp och har skoj tillsammans på våra damkvällar. Välkomna!

Med vänlig hälsning
Jill Thenander

Program 2016 dam

Det är vi som är damkommittén:

Jill Thenander                  Ordförande

Kerstin Tiberg                 Kassör, Västmanlandsserien Damer