Idel vinnare på välgörenhetsgolfen- över 27 000 kronor till ändamålen!

IMG_3326IMG_3323IMG_3311IMG_3322
Idag avgjordes en 4-mannascramble till förmån för Bissen Brainwalk och Västerås stadsmission på Västerås GK. Tjugosex lag har deltagit och längs banan fanns en del roliga aktiviteter, som naturligtvis kostade extrapengar. Puttävling, köpa fram laget ett par hundra m mm. Ett fantastiskt höstväder bjöds deltagarna på som njöt fullt ut.

Tävlingen är ett samarrangemang med VSK och bandyn ställde upp med två lag som gick ut först, då det senare väntades en träningsmatch. (som vanns med 15-1).

I golftävlingen segrade också ett lag från VSK, nämligen Andreas Bergvall, Janne Rintala, Stefan Edberg och Jacob Bucht + 13. Tvåa kom Jocke och Åsa Wallin, Filip Widen och Camilla Enblom också på +13 men med högre hcp..
Puttävlingen vanns av Stefan Larsson. Närmast hål av Lisbeth Eckerman.

Fina priser var skänkta av ett stort antal sponsorer, tusen tack till er alla!

Gia Stockhaus, ordförande i både VSK-bandy och Bissen Brainwalk, tackade alla deltagarna som så generöst bidraget till det fina resultatet.
Anders Holmer, VGK:s klubbchef var mycket nöjd med första årets resultat och lovade att nästa år skulle hela tävlingen och insamlingsresultatet förbättras, och Gia instämde!
Bissen tackade alla inblandade för en fantastisk dag – en dag där alla var vinnare!

Golf och gemenskap i centrum