Johan Mjällby talade engagerat om sin fotbollskarriär på nätverksträffen för Västerås GK:s och Skerike GK:s sponsorer.

img_3470 img_3463 img_3466

Ett trettiotalet sponsorer hörsammade inbjudan och kom till Swetex städprodukter http://swetex.se/ som stod som dagens värd. VGK:s klubbchef Anders Holmer hälsade alla välkomna och lämna över ordet till Magnus Nerin från Swetex som bjöd på en rundvandring bland att städprodukter och maskiner, imponerande! Både för företag och privatpersoner.

Därefter bjöds vi på buffé, dryck och kaffe. Peder Heljeberg, en av grundarna till Swetex berättade om företagets historia och planer för framtiden innan dagens huvudtalare, Johan Mjällby,  introducerades.

Johan Mjällby, Manager i VSK Fotboll berättade, mycket engagerat, om sin resa från Veddestavallen i södra Järfälla till Camp Nou i Barcelona.
Även om vi drog över en stund på tiden så var det ingen som var ledsen för det. Johan lyckades trollbinda åhörarna men många härliga historier och vi förstår nu hur mycket uppoffringar, skador, beslutsamhet och hårdhet mm det ligger bakom en sådan framgångsrik karriär.
Efter föreläsningen försågs alla deltagare med en goodiebag från Swetex.

Stort tack till Johan Mjällby, Magnus och Peder från Swetex och inte minst alla deltagarna!

klipp från Wikipedia:

Johan Mjällby slog igenom i Allsvenskan i AIK och kom att bli en nyckelspelare inte minst när laget vann SM-guld 1998, varpå han lämnade för spel i skotska Celtic. Han landslagsdebuterade för Sverige den 12 mars 1997 mot Israel, en träningslandskamp i Tel Aviv som Sverige vann med 1-0. Han var inte minst en viktig kugge under VM 2002 då han var lagkapten.

Efter att även ha prövat på spel i Spanien med Levante UD återvände han inför säsongen 2006 till AIK, men tvingades i maj samma år avsluta sin karriär på grund av skador.