Mediaslaget avgjordes på VGK

IMG_8156IMG_8141IMG_8147IMG_8137IMG_8145IMG_8149IMG_8154IMG_8162IMG_8161

I dagarna två har Västerås besök av ett trettiotal medlemmar från Golfjournalisternas föreningen. Måndagen inleddes med ett besök på Frösåkers GCC med bl a spel på Linksbanan.
Eftermiddagen spenderades på Best Western Mälaren där ett antal olika föredrag avlyssnades. Inledde gjorde en gammal känd Västeråsare, Claes Grönberg som berättade om sitt med tävlingsutveckling på SGF. Claes drog även en historisk jämförelse från sin tid som elitspelare på VGK. Johan Benestam, banarkitekt berättade om sitt arbete, följdes av info om resa till Irland och till Brasilien.
Vår klubbchef Anders Holmer berättade avslutningsvis om VGK:s resa de senaste fem åren.
Vi kan även konstatera att VGK redan 18987 utsågs av Golfjournalisternas förening som Årets förening i Sverige! Motiveringen kan läsas på fotot och som kan vi vara väldigt stolta över!
På kvällen intogs en njutbar middag i glad stämning. Agne Jälevik och Johan Benestam uppskattade middagen.

Tisdagen var det så dax för Mediaslaget på VGK.  Många positiva omdömen blev det om vår bana och anläggning. Så förhoppningsvis har vi fått några nya ambassadörer för klubben. Vår ordförande Pia Hill gick i boll med Stefan Bratt, ansvarig från föreningen och dagens slutsegrare, Peo Karlström från Dalademokraten. Bland gästerna segrade GAF:s chef Torbjörn Johansson. Vår klubbchef Anders Holmer gick i boll med Gunnar Wallden, Karlskoga Tidning och Göran Rydell, rese och turistjournalist. Vi tackar föreningen för besöket och hälsar alla välkommen tillbaks!