Nu inför vi ordinarie greenfee samt nya bokningsregler

Så var den årliga städdagen genomförd. Nästan 200 medlemmar såg till att göra vår bana och klubbhus i fint skick. Greenerna och fariway är i fint skick varför vi inför ordinarie greenfee.

Bokningsregler:
Vi kommer att ha tidbokning alla dagar kl. 06.00–19.00 15/4-15/10. Före och efter dessa tider gäller drop-in-tider (bollränna). Bokning kan göras 35 dagar innan önskad starttid av medlemmar och gäster. Max 3 samtida bokningar per person i systemet.

Ny bokningsregel

För oss är det viktigt att Du som medlem har tillgänglighet till banan på helgdagar då beläggningen är stor, därför har vi valt strategin att ändra bokningsreglerna för följande starttider :

Lördagar och söndagar/helgdagar kl.09.00–10.50 är bokningsbara 3 dagar innan för medlemmar och två dagar för gäster.

Ihopläggning av bollar
Vi eftersträvar alltid 4- bollar och under de mest attraktiva tiderna förbehåller reception och Banvärdar sig rätten till att fylla upp samtliga starttider till 4- bollar. Det kan även innebära att vi lägger ihop en och tvåbollar som ligger efter varandra. (vi flyttar max 20 min)

Allmänna regler:

Västerås GK följer SGFs allmänna köpvilkor det innebär bla att avbokningar skall ske via telefon till receptionen 021-448 47 00 eller via email pro@vastersgk.se senast kl. 08.00 speldagen annars debiteras en kostnad om 200:- per person.

Alla starttider skall anmälas/ankomstregistreras senast 10 minuter före start!

Välkomna!

Golf och gemenskap i centrum

Foto: Christian Hedberg