Pressmeddelande 2018-08-07

LETAS – årets största damgolftävling i Sverige intar Västerås den 9-11 augusti!

Anna Nordqvist Västerås Open by SmartProvider
är årets hetaste proffstävling för damer i Sverige
och arrangeras av Västerås Golfklubb.

Vi är oerhört stolta över att presentera Anna Nordqvist som värdinna för vår tävling.

– Det är viktigt med möjligheter att tävla för att utvecklas och LET Access Tour är en fantastisk plats där ens karriär kan växa, säger Anna.

Tävlingen, med ett fullt startfält, 132 spelare såväl svenska som utländska proffs, är den största i sitt slag i Sverige i år. Bland spelarna finns 5 storspelare från Västmanland; Sandra Abrahamsson (Skerike GK), Hanna Åhlander (Frösåker GK), Isabelle Johansson (Sala GK) samt Sofia Ljungqvist och Annelie Sjöholm (Västerås GK). Även Maja Stark från damlandslaget ingår i startfältet.

– Vi hoppas på en publikfest! Idrottsevenemang på denna höga nivå är sevärda och det är spännande att följa de tävlande på nära håll. Vädret förväntas också bli ”golfvänligt”, säger Magdalena Sjöholm i projektledningen.

Gratis publikbuss avgår från Stora Torget Västerås torsdag till lördag kl 09 med retur kl 15. Så kom och heja fram dina favoriter!

Dagarna inleds onsdag den 8 augusti med ProAm-tävling där hela 40 (!) lag kommer finnas på plats. De 160 deltagarna tävlar om ett välfyllt prisbord där bland annat 4 närmast-håltävlingar, frågesport med mera ingår och fina vinster såsom resor för hela laget till USA och till Spanien från Svenska Golfförbundet.

Tävlingen är möjlig tack vare ett nära samarbete med Anna Nordqvist och våra samarbetspartners. Vi bjuder in till minnesvärda dagar för både spelare och publik!

Ambitionen är att anordna tävlingen även 2019-2020.

För ytterligare information kontakta:

Magdalena Sjöholm, Projektledare, 073 – 7701825, magdalena.sjoholm@vasterasgk.se
Cina Koskinen, Pressansvarig, 070-558 90 65, cina.koskinen@vasterasgk.se
Hemsida: www.https://vasterasgk.se/