Pressmeddelande: Nu har en av Sveriges populäraste och äldsta golfveckor inletts

En av Sveriges populäraste och äldsta golfveckor inleds måndagen den 24 juli på Västerås GK

Med närmare 1400 starter, från ett 50-talet klubbar, under sex dagar, middagar med prisutdelning och fest. Underhållning varje kväll och olika mat-teman i restaurangen.

Vi är oerhört glada och stolt över att vi återigen har ett så välbesökt och populär golfvecka och att vi kan presentera en bana som verkligen är i kanonskick. Många klubbar är avundsjuka på VGK säger Anders Holmer, klubbchef på Västerås golfklubb.

Golfveckan inleds nu på måndag med trippeldagen 224 startande. Första boll slår ut redan 06.00. Italiensk afton på kvällen och prisutdelning.

Under Torsdagen avgörs Wissings- Diamantdagen, en singeltävling som avslutas med Spansk afton i restaurangen. 190 startande.

Fredagen är den populäraste dagen/kvällen Sportson fyrmannalagtävling. 65 lag eller 260 spelare kommer göra upp om fina priser och äran. För att få runt så många personer har vi första start 05.00! Sista start 16.00

I fjol inför vi ytterligare en tävlingsdag på lördagen. I första hand för de som inte kom med på fredagens tävling. Den blev också full med 240 startande i 60 lag.

Under veckan finns det även en hel del aktiviteter på banan, som närmast hål, longdriving tävlingar och putt-tävling. Ett antal sponsorer finns även med under veckan och bidrar till det fantastiska prisbord. De är Frändesta, Landrins Bil, Birka Cruises, World Class, Skinnbolaget, Wissings Guld, Sportson och Carlsson på Kajen.

Musik i Fokus, Janke Jönsson, kommer att underhålla hela veckan

Välkommen att besöka oss!

Anders Holmer, Klubbchef, Västerås Golfklubb

Mobil: 070-343 15 62, E-post: anders.holmer@vasterasgk.se, Hemsida: www.https://vasterasgk.se/ Facebook: https://www.facebook.com/vasterasgolfklubb1931/