ProAm eftermiddag prisutdelning Anna Nordqvist Västerås Open by SmartProvider.

Efter en magisk dag på golfbanan i strålande solsken avnjöt vi en god tre-rättersmiddag på Plaza. Annica Lundström från Svenska golfförbundet inledde med ett anförande om 50/50 projektet, SGF jämtställighetsarbete, där bland annat VGK är delaktig. Under ledning av Mats Bengtsson guidades vi igenom en fantastisk prisutdelning med ett storartat prisbord. Klockor från Sjärnurmakarna/Morris, kryssning från Mälarrederiet mm. Efter middagen fick vi avnjuta vacker musik från Patrik och Petra Jablonski. Stort tack till alla deltagande lag som är med och möjliggör VGK:s satsning på golftävlingen!

Frågesport hål 7 med 9 rätt var LETAS-spelare Lucrezia Colombotto Rosso
och Fredrik Rundblom, Robert Eriksson och David Movitz (Trygg-Hansa)

Närmast snöret: Christer Wissing

Längsta drive Dam – Eva Axelsson
Herr – Pär Wiljebrad

Närmast hål 2 – Ica Jocke
Närmast hål 9 – Niclas Pernwall
Närmast hål 12 – Micke Gustafsson

Segrade i golftävlingen gjorde lag Svensk Cater på 90. I laget ingick Matz Johansson, Gianni Montin, Mattias Klinga och Maria Beautell.
Tvåa kom Svensk Fond på 86. Bob Pettersson, Simon Pettersson, Pilip Widén, Josefine Nyqvist.
Trea Axelssons Buss 86. Fabian von Essen, Fredrik von Essen, Arne Fridell, Piti Martienez Bernal
Fyra Falun Borlänge GK 86. Mats Andersson, Joakim Jansson, Malin Spångberg, Sandra Abrahamson
Femma lag Tomas Ljungqvist 86, Tomas Ljungqvist, Mikael Rehnberg, Michael Fredriksson, Isabelle Johansson

Sexa VSK bandy: Henrik Lundgren, Christofer Udd, Fredrik Rydberg, Jane Turner.
Sjua: SmartProvider 1: Jonas Wilsson, Joakim Lodén, Niclas Slagstedt, Martina Edberg
Åtta: Möller Bil: Eva Axelsson, Camilla Hedberg, Gunilla Sjöstrand, Catrine Stenbeck.
Lottervinsten från Tee2Green en vecka i Orlando USA, flyg, boende, fem rundor golf på mästerskapsbanor till alla i laget!!! Gick till Stjärnurmakarna/Morris Lennart Bäck, Daniel Lundin, Niklas Pervall och Filippa Mörk. Stort grattis till en underbar vecka i Orlando och stort tack till Tee2Green för det fantastiska priset!!! Priset delades ut av Tommy Söör från Tee2Green