Rekorddeltagande i golfveckan

13729028_1089213257842049_2742194015617455784_nIMG_2598IMG_2588

Tävlingar under sex dagar, med över 1260 starter och spelar från 40 klubbar i landet. Detta gör Västerås golfklubb till en av Sveriges äldsta och mest populära golfvecka.

Under måndagen spelades en tvåmannstävling med Catharina Grabmüller och Maria Engbom som segrare. Dagens sponsorer Birka Cruses och Frändesta.

Dag två på golfveckan var en två-manns greensometävling. Segrade i A-klassen gjorde Björn Andersson och Fredrik Hansson. I B-klassen vann Åsa Ståhl och Anders Johansson. Dagens sponsorer World Class Arena. Priser var även skänkta av Birka Cruses och Engineering for development, EFD.
World Class glada representanter fick även prova på att golfa lite grann. Å det gav mersmak!

Än så länge har vi haft strålande väder med bara några enstaka regnskurar.

Nytt för i år på golfveckan är att vi kommer att utse Player Of the Week (POW). Vid varje tävling delas poäng ut till de 10 främsta i varje klass. En vandringspokal, plakett samt ett fint pris från shopen kommer att utdelas till vinnaren. Leaderboard för POW kommer att finnas runt klubbhuset hela veckan och vinnaren kommer att erhålla sitt pris i samband med prisutdelningen på lördagens tävling.

Veckans lirare, Player OF THE Week har fått en ensam ledare. Jan Ljungberg tar täten efter två starka tredjeplatser och har 20 poäng. Han förföljs av ett koppel starka utmanare som alla har 15 poäng.

GOLFVECKAN i restaurangen!
Nästa vecka smäller det då det blir 6 dagar tävling med festligheter på kvällarna.
Reservera ditt bord till temakvällarna i restaurangen alternativt ring 021-448 47 04. Självklart är du välkommen att boka bord även om du inte deltar i tävlingarna.
(Begränsat antal)
Måndag: Italiensk afton