Styrelsen och klubbchef på studiebesök på Köpings GK samt styrelsemöte.

IMG_3391IMG_3394IMG_3407IMG_3395IMG_3401IMG_3416

I veckan har vi varit på besök till vår grannklubb i Köping. Syftet med besöket var att få höra erfarenheter från deras ombyggnad av sin bana. De har använt Benestam golf course design som vi och har kontrakterat. Stefan, frivillig projektledare från Köping berättade utförligt om deras arbete. Det gav oss många bra insikter, även om vi inte räknar med att lägga om alla våra greener som i Köping. De har gjort ett fantastiskt arbete och uppskattar att klubben lagt ner 2000 frivilligtimmar och drygt 5 miljoner kronor.

Efter genomgången så spelade vi banan. Banan var riktigt trevlig, greenerna och greenområdena har fått ett ordentligt lyft.
Vi tackar Köpings Golfklubb för trevligt bemötande, golf och mycket bra info!

Vi tog oss sedan tillbaks till Västerås för styrelsemöte på kvällen.

Ekonomin ser bra ut och prognosen visar att hamnar på budgeten. Medlemsläget är fortfarande bra och just nu pekar det på ett oförändrat medlemstal till årsskiftet. Styrelsen tog även ett beslut om att ansöka om att få arrangera en Europatourtävling för damer (LETAS) 2018. Med förbehållet att vi kan få in tillräckligt med pengar så att det inte kostar klubben något.

Golf och gemenskap i centrum!