Välkommen till Onsdagsmixen 2018 med start den 2 maj!

OBS Ändrat datum för uppstart då banan öppnar den 28 april!
Snart är det dags att dra igång spelet i våran Onsdagsmix, den öppna tävlingen där damer D50+ och herrar H55+ är välkomna att deltaga i trevlig gemenskap.

Tävlingsformen är slaggolf (med handicap) över 18 hål och alla som har åldern inne är hjärtligt välkomna.

I år ska vi göra försök med orange tee på några enstaka hål för damerna. Ett försök som ska utvärderas inför kommande banförändringar. Vår banchef Anders Körberg kommer med mer information.

Vi spelar varje onsdag med undantag av någon gång när det kolliderar med andra evenemang.

OBS!!! Ytterligare ändring, inget spel på Skerike GK i år. Samtliga omgångar spelas på VGK banan.

Vi hoppas kunna starta med omgång 1 redan onsdagen den 25 april men om det inte är möjligt siktar vi in oss på följande onsdag den 2 maj. Sista omgången (22) är inplanerad den 10 oktober. Genom den här länken (https://vasterasgk.se/medlem/seniorer/) kommer ni till Seniorsidan med ”Seniorernas Tävlingsprogram 2018” lite längre ner på sidan.

Första start är kl. 09:00 och man anmäler sig antingen på vår hemsida genom att gå till ”Tävlingar” och ”Onsdagsmixen” (https://vasterasgk.se/tavlingar/onsdagsmixen/) eller att gå till ”Min Golf” på internet. Anmälan ska vara inne senast kl. 12:00 måndagen före speldagen (senast kl. 12:00 måndagen den 30 april för omgång 1). Därefter lottas man in i en 3-boll.

Startavgiften är 50 kr (70 kr för sen anmälan) som betalas kontant på klubben före start. Poäng delas ut till de 12 bästa resultaten vid varje omgång och efter avslutad säsong finns priser till samtliga som erhållit poäng. Dessutom utdelas säsongspris till de 10 bästa totalresultaten.

För ytterligare information se Onsdagsmix regler 2018 under ”Onsdagsmixen” på hemsidan.

Sist men inte minst, vill vi påminna om Seniorernas Vårupptaktsmöte tisdagen den 24 april kl. 18:00 i Golfrestaurangen. Mer info om anmälan etc. på hemsidan (första sidan & under Medlem / Seniorer).

Varmt välkommen,

Seniorkommittén