Vårdagjämning och snart påsk, det börjar spritta i benen!

Under vinterdvalan har styrelsen ägnat sig åt planeringsarbete. Vi är övertygade om att klubben behöver en långsiktig utvecklingsplan som ger en riktning framåt, vilken består oavhängigt byten av ledamöter i styrelsen. Årsmötet klubbade framtagandet av en sådan plan och vi kommer att börja arbetet med att ta fram denna under året.  Vi tror på att behålla ”själen” i vår bana, men vet att spelet förändrats över tid och att vi behöver anpassa banan efter det. Vi har också, som alla vet, några säkerhetsrisker som behöver åtgärdas. Det skall fortfarande kännas att man spelar på VGK, en klassisk golfbana!

Nu är det dags för oss alla att tänka framåt på ljuvliga dagar på vår vackra bana. Vi hoppas och tror att ni alla skall njuta av upprustningen av klubbhuset. Vi håller just nu på med att måla om både utvändigt och invändigt i restaurangen. Säkert finns det någon som kommer att sakna den gula färgen. Själv tycker jag att det är uppfriskande med förändring och jag hoppas ni håller med.

Jag ser fram emot att träffa er alla igen och som vanligt är jag intresserad av att höra synpunkter på vad ni tycker är viktigt för att er golfupplevelse skall bli den allra bästa. In i förrådet och damma av klubborna, så ses vi snart på första tee!

Pia Hill ordförande