VGK Bowlarna finalvann i Golfligan över Ängsö GK!

I årets bowlingserie “Golfligan” deltog sex golklubbar, (VGK med 2 lag), serien vann Ängsö GK med VGK(1) på andra plats och VGK(2) på 5:e plats. I slutspelets semifinaler i Bellevuehallen vann VGK (1) över Fullerö GK med 13-7 och Ängsö GK över Skerike GK med 15-5. Finalen som sedan spelades mellan VGK(1) och Ängsö GK blev en jämn och spännande kamp där VGK-laget, livligt påhejad av många VGK supportrar, vann med 13-7. Stolte lagledare Börje Axelsson fick därmed hämta hem vandringspriset för andra året i rad. De som i första hand bidrog till segern i finalen var Ros-Maj Hillerström (725p), Håkan Bjurhäll (694p) och Torgny Hillerström (680p). Det vinnande laget bestod av Torgny H, Ros-Maj H, Håkan B, Per Tapper, Mats Holström, Bengt Zetterberg, Ced Svensson, Sven Roy och Göran Eriksson.