Åbokryssning med våra partners tillsammans med Tallink/ Silja Line

I torsdag var vi 24 förväntansfulla partners/golfare som äntrade Axelssons Buss på VGK. På bussen blev vi engagerade i lite tipsfrågor av vår reseledare Mats Bengtsson. Väl framme i Stockholm tog Hasse Markström Tallink/Silja Line emot oss, guidade runt oss på det nya HK och berättade om bolaget. Vi fick även lite förfriskningar.

Väl ombord på båten samlades vi för en fördrink och genomgång av VGK:s satsning på LETAS, en golftävling som VGK vill arrangera från 2018. Presentationen togs emot väldigt positivt och några Pro am lag bokades.

På kvällen avnjöt vi sedan en härlig buffémiddag på båten. Några var vi även som hamnade dansgolvet och svingade loss.

Lördagen inleddes tidigt med frukost för de som vill äta på båten. Bussen, tjusigt framförd av Lakrits Mats Larsson, tog oss till Aura golfklubb där vi hälsades välkommen av klubbchefen. Vi inmundigade även frukost där. Halva gänget intog sedan rangen medans andra halvan fick en duvning av Christofer Bagge, EVNroll putters, om hur vi kan förbättra vår puttning.

Golftävlingen genomfördes sedan under ganska blåsig förhållanden men vi klarade oss från regn. Banan var en mycket trevlig upplevelse. Vi genomförde på en individuell tävling och en lagtävling. Individuell segrare blev vår chaufför, Lakrits-Larsson, Han var även närmast hål och hade längsta drive. Lagtävlingen vanns av Tomas Eriksson, Pizza Hut, Anders Nilsson, Pelle Pärsson VVS Rör Västerås, Rolle Pärsson, LF Invest. Tvåa individuellt kom Peter Lundqvist, HJT Service och lagtvåa kom Mats Larsson, Axelssons Buss, Patrik Ekholm, QuickNet, Robert Lundqvist, Västerås stad och Anders Svensson EXIN. Tack till alla som var med och bidrog till det fina prisbordet!

Efter golfen intogs en god lunch innan bastu och prisutdelning tog vid. Väl framme vid båten igen avnjöt vi en fantastisk à la carte middag. Därefter kunde vi handla lite taxfree eller släppa loss i barerna med underbar trubadur, och några var det även denna kväll som förgyllde dansgolvet.

Återigen en tidig morgon då vi anlände till Stockholm kl 6.10. Vi var ganska trötta men glada och nöjda med resan och många nya affärskontakter skapades. Vilket ju också är ett viktigt syfte med resan.

Å så sjösatte vi ju en tanke på att ta en sväng till Pärnu Bay också, Estonina i Tallinn eller Ozo i Riga.

Stort tack till alla för en härlig resa med många glada skratt, fantastiskt umgänge, och möjligheter till affärer!

Vi fick en hälsning från Magnus Nerin, Swetex som vi gärna klipper in här!

Mycket trevlig tripp till Åbo och Aura Golf med bästa Västerås GK gänget. Mycket skratt, lite sömn och sedan lite golf. Underligt nog var det vår chaufför Mats ”lakritskungen” Larsson (Axelssons buss) som la vantarna på segern i golftävlingen. Den enda som var tvungen att köra!!??. Tack alla som bidrog till att förgylla denna resa. Speciellt Hasse Markström och Tallink/Silja för guidning av huvudkontoret och den trevliga båtresan. Även till Mats Bengtsson och Anders Holmer från VGK för ett gött värdskap

Golf och gemenskap i centrum