Hickory SM 5-6 augusti

Knappt har efterdyningarna till vår fantastiska golfvecka lagt sig förrän vi laddar om inför Svenska Hickory Mästerskapet som spelas nu till helgen 5-6 augusti!

Ca 110 spelare kommer till start och tävlingen spelas med klubbor och kläder från 30-talet. Alla klubbor som används måste vara tillverkade 1935 eller tidigare.

Många duktiga golfare kommer från hela landet, bland annat två förre detta Europatour proffs kommer att spela.

Tävlingen spelas i 3 olika klasser, herr, dam spelar 36 hål medan senior(+65) spelar 18 hål.
Första start på lördag är 07:30. Prisutdelning sker på lördagen för seniorklassen och övriga klasser på söndagen.

Välkommen att besöka Västerås golfklubb under Hickory SM!
Tagga gärna en kompis du tycker ska komma och gilla och dela gärna inlägget!

Använd gärna #shm2017 när ni skriver om tävlingen.

För mer information se hemsidan http://shm2017.se eller Facebook sidan Svenska Hickory Mästerskapet 2017, Västerås GK

Golf och gemenskap i centrum
Västerås Golfklubb.