Informationsbrev från Damkommittén

Här kommer lite information om vad som hänt under höstmånaderna. Det har varit en mycket annorlunda säsong i år. Men vi får väl vara tacksamma att vi sysslar med en sport som kunnat fortsätta om än med lite förändrade rutiner. Det är många som spelat mer golf än tidigare år. Många nya golfare har också tillkommit vilket är kul.

Under hösten har vi deltagit i de seriespel som genomfördes. I Helgserien genomfördes tre omgångar och vi slutade på en 4:e plats. Den serien vanns av Tortuna GK. I Vardagsserien blev vi tvåa efter Surahammars GK. Vi ser fram emot att få spela fulla serier under 2021 och med de gamla reglerna så har vi bättre förutsättningar med våra stabilt spelande lag.

Dam verksamheten på hemmaplan i VGK har påverkats en del av pandemin bl.a. genom att våra populära temadagar med middag ej blev av.  Vi kom igång i juni med sällskapsgolfen och skojtävlingar. Trots pandemin samlade vi 23 damer i snitt vilket inte är mycket sämre än året innan då vi låg på 26 i snitt. Extra roligt är att många nya medlemmar har anslutit till våra dammåndagar. Vi i damkommittén ser fram emot nästa säsong då både gamla och nya medlemmar kan strömma till måndagkvällarna. Då blir vi ett stort gäng.

Vi har börjat planeringen för nästa säsong och även funderat över aktiviteter över vintermånaderna. Vi beslutade att starta en möjlighet till vinterpromenader tillsammans.  Vi ses första måndagskvällen i månaden kl. 18:00 vid starten för spåren i Rocklunda (dvs bakom Friskis och Svettis). Öppet för alla att bara komma och ansluta för ca en timmes promenad på spåren eller om det är snö en annan rutt. De som dyker upp beslutar om rutt tillsammans. Första tillfället blir måndag den 7 december, välkomna!

När det gäller planeringen för nästa säsong kommer vi att göra en liknande planering som inför 2020 och hoppas att vi får bra väder på våra temadagar så att vi även kan sitta ute och äta tillsammans. Den mest populära aktiviteten Ladies Invitation kommer igen. Men denna gång kan man invitera någon som man kommer att spela med (dvs. ingen lottning). Det får dock inte vara någon man bor tillsammans med 😊. Gulabollen-tävlingen kommer också att modifieras. Allt enligt önskemålen på utvärderingen som gjordes vid säsongsavslutningen.

Vi hoppas att alla ni som varit med tidigare år men som hann börja spela golf i andra grupperingar under pandemiåret 2020 hittar tillbaka till oss inför säsongen 2021.

Varmt välkomna till nästa säsong och till våra vinterpromenader!

Damkommittén genom
Jill Thenander.