Juniorerna tävlingsspelar för fullt

I tisdags spelades första omgången i JSM klubblag på Landeryds Golfklubb. Efter första rundans slagspel kom vi på 6.de plats och fick på eftermiddagens matchspel möta Kårsta. Efter tuffa och jämna matcher på svårspelade och tuffa greener fick vi dessvärre se oss besegrade av ett bra spelande Kårsta med 4,5 mot 0,5.

Direkt efter tävlingen åkte 3 av våra juniorer till Linköpings Gk och spelade en JMI tävling. Där vart det glädjande en fin 2.a plats av Adam Brangefält. Efter scorerna 67 – 71.

Nu laddar vi för Div2 seriespelet nästa helg. Där Damerna spelar på Åkersberga och herrarna på Fullerö. Kom gärna ut och heja på våra gäng.

På bilden ser ni juniorernas nya tävlingspikéer med några av våra sponsorer. Stort tack till Handelsbanken, A&S Faleke och ElavSol.