Nya skyltar till banan

I och med ombyggnaden av hål 6 och öppnandet av vårt extrahål, nu hål 17, så sker en del justeringar för bl.a hålnummer, index och scorekort… Hål 7 blir hål 6 och hål 8 blir hål 7 osv osv…provisoriska hålnummer och index sitter påklistrat på teeskyltarna från hål 6 tom hål 17, så lite provisoriskt just nu….hoppas ni har överseende med det.

De scorekort ni får utskrivna i shopen är däremot justerade och stämmer överens med den nya hålordningen och med ny index från denna vecka.

Glädjande är också att klubbens nya teeskyltar och teeplattor nu är beställda och förhoppningen är att vi ska kunna sätta ut åtminstone de läckra mässingsplattorna på varje tee, och avståndsplattor på fairway redan i höst. Mässing är ett hållbart material som håller en livstid ut, den mörknar med tiden och får en vacker patina. Bilderna visar vår design och patinan på tee- och avståndsplatta (äldre och ny…).
Hålnummer och index på teeplattan har vi medvetet valt bort då vi i och med banutvecklingsplanen kommer ha olika hålnummer och index på samma hål många år framöver.

Hålummer finns istället på den stående teeskylt som kommer stå tillsammans med bänk, bolltvätt och papperskorg och fungera som samlingspunkt/startpunkt för varje hål. Både övre och undre skylt är tillverkad av formgjuten aluminium och löstagbar för att flyttas med när hålordningen ändras i framtiden. Svart och guld är de färger vi kommer jobba med i all skyltning framöver. Det passar fint ihop med mässing och kommer bli ett riktigt lyft.

Hålskiss, om så önskas, finns i banguiden som ni hittar i shop/reception. Banguide ingår i greenfeen för gäster. Det är också möjligt att ladda ner Caddees app, det är gratis för medlemmar, där finns digital banguiden för vår bana och en hel del andra klubbar.

//Anders