Världsstjärnan @Anna Nordqvist besökte igår Västerås golfklubb!

Och planering inför hennes tävling genomfördes. En ödmjuk Anna beskrev hur viktigt det är för henne att stötta unga damgolfare, så att de får möjlighet att gå för sin dröm. För att bli duktig krävs envishet, mycket träning och många tävlingstillfällen. Därför är hon oerhört glad över att Västerås golfklubb bestämt sig för att ha en tävling på denna nivå och det var en självklarhet för henne att tacka ja, när hon fick förfrågan från Västerås golfklubb. Anna kommer tyvärr inte själv att vara med vid tävlingen, men hennes tankar och engagemang kommer ändå märkas både vid ProAm och tävling. Och igår peppade hon funktionärerna och svarade på deras frågor, samt testade banan lite. Och hål 9 kommenterade hon som ett utmanande hål, tar upp en klubba och lägger bollen ouppvärmd sju meter från flagg från gul tee. För att senare testa en av greenerna, där hon på första putten sätter en fyra meters putt. Så ännu en gång, får banan väldigt mycket beröm. Stort tack till Anders Körberg med personal! Och tack till alla våra fantastiska funktionärer. Och ett världsstort tack från projektgruppen till @Anna Nordqvist för ditt engagemang, din värme, vänlighet och professionalitet. Du gav oss alla på Västerås golfklubb en eftermiddag vi alltid kommer minnas med mycket glädje och enorm stolthet!

/Magdalena Sjöholm

Foto: Jonas Bergqvist Västerås Tidning, Gruppbild Anna, Magdalena, Cina och Anders.
Foto övriga bilder: Oliver Szabo