Västerås Golfklubbs Business Club bjuder in Partners till Tee Off – FRAMTIDSREVOLUTIONEN – en skräddarsydd framtidsspaning – 21 april

Västerås Golfklubbs Business Club bjuder in Partners till Tee Off
FRAMTIDSREVOLUTIONEN – en skräddarsydd framtidsspaning – 21 april
Tillsammans med vår partner Beijer Byggmaterial bjuder vi in till en Teeoff den 21 april! En av Sveriges bästa föreläsare och framtidsspanare Göran Adlén kommer och ger oss en oförglömlig kväll. Vi får även lite plockmat och något gott att dricka därtill. Föreläsaren har vi tagit i ett samarbete med SAJ
Vi träffas på Beijer Byggmaterial, Friledningsgatan 8 kl 18.00 för mingel och lite enklare plockmat och något gott att dricka därtill. kl 19.00 kör Göran igång och han håller på en timma. Möjligheter finns till frågor och eftersnack och vi räknar med att avrunda hela kvällen runt 20.30.
Alla partners har möjlighet att anmäla två personer från varje företag/organisation
Stort tack till Tobias “Zocke” Johnsson och Beijer Byggmaterial!
FRAMTIDSREVOLUTIONEN – en skräddarsydd framtidsspaning
Många futurister har en dystopisk framtidstro. Den här föreläsningen kommer att spegla något helt annat. Nämligen optimism och framtidshopp. Den pekar på möjligheter och förståelse och ställer frågor som: varför alla pratar om de unga när det kommer att finnas fler människor 2030 i USA över 65 år än ungdomar under 18 år. Tänk om framtidens entreprenörer är tystlåtna e-sportare och om det är så att det kanske är de unga nigerianska tjejerna som har lösningen på världens framtid?
Tänk om ”AI” är framtidens hjältinna fast så många ser det som en demon och att vi ser politikens förfall där techföretagen har den egentliga makten. Att olika kön är ointressant för generation Z och att den fysiska världen har mycket att lära av den digitala. Tänk om landsbygden blir det nya svarta och att samhället kommer att se helt annorlunda ut. Tänk om.
Hur ser framtidens boeende ut? Hur ser framtidens arbetsplats ut? Göran kommer även väva in en del om golfens framtid!!
Här kan du läsa mer om Göran Adlén: Klicka här!
Är du som företagare intresserad av att vara med i vår Business Club så kontakta vår marknadschef Anders Holmer!
Välkomna
Golf och gemenskap i centrum
Anmälan till anders.holmer@vasterasgk.se gärna så fort som möjligt!
Anders svarar även på frågor 070-343 15 62