Välkommen till Västerås Golfklubb!

Information för dig som gäst:

Klubbhus, restaurang, shop och omklädningsrum:

På Västerås Golfklubb skall du alltid känna att du är välkommen och blir bra bemött! Västerås Golfklubb erbjuder dig som gäst en trevlig och välskött golfbana som 2010 blev utsedd till topp 3 i Västmanland av Golf Digest! Väl framme på Västerås Golfklubb tar Tomas & Marie hand om dig som gäst med ett trevligt bemötande i klubbens shop/information och där du/ni betalar er greenfee och får utskrivna och klara scorekort med din slope uträknad. I shopen/information finns även ett välsorterat sortiment av klubbor, bollar, skor, kläder, vagnar,  peggar mm om det skulle behövas. Shopen hyr även ut golfbil samt trehjuliga golfvagnar.

Före eller efter golfrundan tar klubbens krögare med medarbetare hand om er och serverar mat & dryck med ett leende av högsta kvalitet. Restaurangen serverar dagens mellan kl 11.00 och så länge det finns luncher kvar. Måndag-fredag serveras 5 olika luncher per dag och där det ingår dryck, sallad, bröd med smör, kaffe och en liten dessert. Lördag, söndag och helgdag serveras en rätt till dagens lunch. Efter att ni gått 8 hål är ni tillbaka vid klubbhuset där ni kan njuta av korv, kaffe, bulle, choklad mm i klubbens kiosk, vid kiosken finns även påfyllning av vattenflaskor. På kvällstid serverar restaurangen även Ala Carte med högsta kvalitet.

Västerås Golfklubb har nya och fräscha omklädningsrum där man kan förvara sina kläder, duscha och njuta av ångbastu. Klubben tillhandahåller med handdukar för våra gäster. Toaletter finner du i omklädningsrummen, restaurangen samt vid hål 5 och 15 ute på golfbanan.

Bilavgifter

Gäst med läkarintyg275 kr
Gäst utan intyg550 kr

Vill du ha boende finner du det under fliken boende våra hotellpartners!

Samarbetspartners gällande boende och golfpaket!

– Elite stadshotellet, telefon 021-10 28 20

– Ta Inn Hotell, telefon 021-10 53 00

– First hotell Plaza telefon 021-10 10 10

– BEST WESTERN Hotel Esplanade telefon 021-10 12 00

För mer information kontakta oss på följande nummer eller mail:

Telefon växel: 021-448 47 00 och välj alternativ efter önskemål.

Mail: info@vasterasgk.se