Vårhälsning från VGKs ordförande

Välkomna till en ny säsong

Våren har sprungit ut och det är med stor glädje jag kan meddela att Västerås golfklubb nu är redo att slå upp portarna för en ny, spännande säsong. Tyvärr har vintern varit lång och det har satt sina spår. Vissa hål har tyvärr klarat sig sämre än andra, men nu hoppas vi på perfekt golfväder framöver.

Den senaste månaden har varit intensiv. Vårt årsmöte ägde rum den 27 mars och vi har en ny styrelse på plats som är redo att ta sig an utmaningen att leda, utveckla och rusta Västerås golfklubb för framtiden. Den nya styrelsen har redan haft en halvdag tillsammans med Stefan Jansson, klubbrådgivare på Svenska golfförbundet och Andreas Svensson, idrottskonsulent hos RF-SISU Västmanlands, för att ta del av grunderna i föreningslära och förstå utmaningen med att vara en hybridorganisation där både förening och kommersiella intressen behöver balanseras. Vi har även hunnit med att ha vårt första styrelsemöte tidigare i veckan. Från styrelsen är fortsatt fokus att sätta en tydlig långsiktig riktning och jobba med den verksamhetsplan som medlemmarna beslutade om på höstårsmötet, där de fyra prioriterade områdena är bana, organisation, ekonomi och medlemsvärde.

Söndagen den 7 april hade vi grand opening för shop, träning och range i klubbens egen regi. Samtidigt passade även klubbens nya krögare på att ha smygpremiär. Restaurang hål 19 med Jon och Sebastian i spetsen serverade fina Danska smörrebröd. Städdagen gick till slut av stapeln lördagen den 20 april med god uppslutning, trots bitande kyla. Jättekul att så många deltog både under grand opening och på städdagen, fantastiskt roligt att träffa er alla.

Under veckan har både Seniorkommittén och Damkommittén i haft uppstartsträffar. Båda träffarna har varit välbesökta och kvällarna har bjudit på allt från information om aktiviteter till visning av kläder från Daily Sports, båda kvällarna avslutades med en gemensam middag.

Jag vill återigen passa på och tacka alla anställda och volontärer för den fantastiska insats ni gör. Aktivt medlemsengagemang är viktigt för klubbens framgång och trivsel. Mitt mål är en blomstrande klubb för alla, genom att kombinera golfens glädje med en stark gemenskap, medlemsengagemang och transparens. Ta gärna kontakt om det är något ni undrar över eller vill diskutera.

Ordförande, Västerås golfklubb Caroline Blomberg