Digitalt scorekort och interaktiv 3D-Banguide

I den nya versionen 2.4 så är Min Golf Mobil integrerad i appen. Alla golfare kan nu boka starttid, göra tävlingsanmälan och lägga till golfvänner direkt via appen.

Årets mest intressanta nyhet är den nya 3D-Banguiden där du ser exakt var du befinner dig på banan samt aktuella avstånd till POI (Point of Interest) från din position. Du ser allt i en 3D-vy vilket gör det lättare att få en bra överblick, se landningsytor, samt underlätta val av klubba.

Appen OnTag Scorekort är godkänd för handicapgrundande ronder och för kommande tävlingsspel. Tävlingsversionen av appen utvecklas av EVRY tillsammans med SGF för lansering under säsongen.

Som medlem kan du nu själv boka starttid, anmäla ankomst, välja tee och vilka medspelare du vill föra score för direkt i appen. Under rundan kan du när som helst dela ditt scorekort via mail och när du är klar kan du uppdatera ditt handicap direkt till GIT.

OnTag Digitala Scorekort på Västerås GK

Västerås GK erbjuder tjänsten OnTag Digitala Scorekort från EVRY till gäster och medlemmar.

I appen finner du klubbens aktuella lokala regler, hålsponsorer och aktuell information/erbjudande. Med de digitala scorekorten behöver du inte lägga till något själv, alla uppgifter du behöver kommer från GIT. Upptäck möjligheterna och mervärdet med digital scoreföring.

Så här gör du
Ladda ner appen “OnTag Scorekort” på App Store eller på Google Play.
När installationen är klar – starta appen och logga in med ditt Golf-id och ditt Min Golf-lösenord.
Boka starttid som vanligt via appen, telefon, golfterminalen eller på internet.

När du kommer till klubben och “checkar in” i receptionen så kommer du automatisk få ett digitalt
scorekort skickat till appen. Som medlem kan du också själv anmäla ankomst direkt i appen.
Några sekunder senare så ser du ditt digitala scorekort i din smartphone.

När rundan är färdigspelad frågar appen om du vill registrera din rond till GIT, förutsatt att du har
rätt att göra detta utifrån ditt handicap.

Ladda ner appen redan idag men observera att du får ditt scorekort först efter att du “checkat in”
på klubben, antingen via receptionen, ansluten golfterminalen eller i appen om du är medlem.

Skulle något gå fel i appen kan man alltid avinstallera den och installera den på nytt. Alla gamla scorekort finns kvar.