Faddergolfsverksamhet 2024

Som nybörjare är det viktigt med en bra start med sitt golfande.

Syftet med faddergolfen är att du som nybörjare i lugn och ro ska få spela tillsammans med övriga deltagare och få hjälp och guidning från en av klubbens faddrar.

När?
Vi har en fast speldag för hela säsongen (undantag kan förekomma) på måndagskvällar med start från kl. 18.30. Den är endast öppen för deltagare i våra nybörjarutbildningar. Titta schema för specifika datum.

Fadderns uppgift
Fadderns jobb är att kunna svara på era frågor och funderingar kring regler, ser till att spelet flyter på och bidrar med positiv engagemang, uppmuntran och glädje.

Hur går det till?
1. Ni anmäler er till kursansvarig Johan (till mejl längst ner) med ‘Namn’. Ni får en svarsbekräftelse tillbaka.
2. Ni spelar 6 hål tillsammans i olika grupper.
3. Ni har chansen att klara praktik-provet under/efter avslutad runda.
4. Kom i god tid innan för uppvärmning.
5. Ha gärna egen utrustning med er. Det går bra att låna om man inte har egna klubbor.
6. Fadder välkomnar er på plats på första tee.

Schema

DatumTid (Starttider från)