Välkommen till Västerås Golfklubb
en av Sveriges anrikaste golfklubbar
mitt i centrala Västerås!

Västerås Golfklubb är Sveriges 16:e äldsta golfklubb och bildades den 10 oktober 1931. Västerås Golfklubb bestod då av 27 medlemmar och inträdesavgiften var 100 kronor och årsavgiften 50 kronor. År 1934 blev klubben medlem i Svenska Golfförbundet.

Idag är Västerås Golfklubb en välskött 18 håls anläggning med en restaurang som serverar mat och dryck med högsta kvalitet, en välfylld golfshop och med nya och fräscha omklädningsrum där du kan njuta av ångbastu efter din golfrunda! Vi har även ett nytt konferensrum med tekniskt utrustning som vi hyr ut till företag eller privatpersoner. Mer information gällande konferensrum finner du ni HÄR.

Banan har byggts om vid flera tillfällen och är en typisk park och skogsbana med vissa höjdskillnader så att du spelar både uppför, nedför och ibland på skrå. Relativt små upphöjda greener och ett flertal bunkrar gör att slopevärdet är ganska högt så att många spelare får fler slag än de är vana vid.

Västerås Golfklubb ligger vid Bjärby i Svartådalen, endast 5 minuters bilväg från Västerås City.

Adress & kontaktuppgifter till Västerås Golfklubb:
Västerås Golfklubb
Bjärby