Banan i mycket gott skick och med väldigt fina greener

En väl genomförd arbetsvecka. Banan i mycket gott skick och med väldigt fina greener. Med bra övervintring finns tid för annat än att få liv döda greener, bl.a lagas en del ytor som tagit skada runt greenerna för att snygga till synintycket på greenområden och bunkerkanter.
Vårt mål är att greenerna ska vältas fyra gånger i veckan och så är långt håller vi det. Den här veckan har vi också groomat greenerna två gånger , dvs kammat upp gräset, för bätte klippresultat. Målet där två gånger i veckan varannan vecka.
Denna vecka räknar vi med luftning av greener på måndag, vi startar redan 04.00 så vi borde inte komma i vägen för spel.
Om vädret håller sig regnfritt blir det vertikalskärning och dressning på tisdag.
Vår nyköpta bunkerkratta har äntligen kommit och idag var det premiärkörning. Den kommer göra ett bra jobb.
Dammen tätades som sagt i helgen och är nu påfylld. Nu hoppas vi att jobbet blev bra och att det är tätt.
Nu önskar vi oss mer värme så att både gräs och golfspelare blir nöjda.☉😊
//Anders K

Västerås Golfklubbs foto.