Betalning av årsavgiften 2023

Från och med 2023 kommer all betalning av årsavgiften ske via MinGolf. Orsaken är att GIT (Golfens IT-system) uppdaterats med ny plattform för betalning för oss golfklubbar som är medlemmar i SGF (Svenska Golfförbundet). Därmed kommer det inte längre vara möjligt att skapa fakturaunderlag till pappersfaktura och mail som vi gjort tidigare.

Din årsavgift består av tre delar: en medlemsavgift, en städavgift och en spelavgift där din totala årsavgift finns på MinGolf. När du loggat in på Min Golf har du fem betalningsalternativ att välja mellan (kort, Swish, autogiro, faktura eller kredit med möjlighet till månadsbetalning). Faktura som administreras av Västerås GK (ej Min Golf) tillkommer en administrations-/fakturaavgift om 100 kr.

För att du ska bli aktiverad för spel behöver du betala hela summan innan säsongen 2023 startar. Betalningsperioden är 22/12 2022 – 31/3 2023. Efter förfallodatum tillkommer en förseningsavgift om 200 kr för de som inte betalt.

Behöver du hjälp eller har funderingar ber vi dig vända dig kansliet så hjälper vi dig gärna. Kansliet är stängt fram till 30/1 men det går bra att maila ändringar av medlemskap eller frågor till info@vasterasgk.se. När vi åter är på plats från 30/1 igen är ni varmt välkomna förbi för att få hjälp på plats också.

Fördelar för dig som är medlem

1. Du kan välja om du vill betala hela avgiften direkt, eller om du vill använda månadsbetalning via de lösningar som erbjuds i tjänsten.

2. Medlemmar i samma familjegrupp kan betala för varandra i Min Golf.

3. Du kan enkelt få ut ett kvitto på till exempel spelavgiften som underlag för friskvårdsbidrag. Klicka i rutan för visning av personnummer på mina kvitton för friskvårdsbidrag under fliken Sekretess och nix.

4. Ditt medlemskap aktiveras direkt vid betalning. All information, köpevillkor med mera visas i Min Golf där du som spelare själv accepterar informationen.

5. På ditt mail du får från klubben med alla dina obetalda fakturor, visas samtliga avgifter som är obetalda. Är du vårdnadshavare kan du enkelt betala för din underårige.

6. Om du kontaktar klubben för att ändra medlemskategori, kan klubben enkelt ta bort de gamla avgifterna och lägga till de nya avgifterna kopplade till den nya medlemskategorin (ingen kreditfaktura krävs). Spelaren kan direkt gå in och betala de nya avgifterna och bli aktiverad

7. Alla dina betalda avgifter sparas i din historik på Min Golf

Fördelar för klubben

1. Smidig och tidssparande lösning med enkel administration.

2. Inga fakturaunderlag behöver skapas – endast tilldelning.

3. Medlemskapet aktiveras automatiskt i GIT direkt när avgiften betalats.

4. Enkelt att ändra medlemskategori och avgifter – ingen kreditering.

5. Medlemmen kan själv skriva ut kvitto för friskvård från Min Golf. OBS, fungerar ej om spelaren nyttjar E-passi.

6. Väljer medlemmen att betala via faktura eller kredit så får klubben alltid pengarna direkt.

8. Enkelt att kommunicera med medlemmar med obetalda avgifter.

9. Enkel avstämning av de som inte betalat = status upplagd och vi kan också ta ut rapporter i GIT som visar vilka medlemmar som har betalat = status aktiv.

10. För ekonomisk avstämning finns transaktionslistan som ger aktuell status på inbetalningar.

Instruktionsfilm
– hur du betalar årsavgiften via Min Golf

Nedan är en instruktionsfilm som beskriver flödet för hur du som medlem betalar din årsavgift via Min Golf. Filmen går igenom steg för steg hur en betalning genomförs, vilka betalsätt det finns att välja på (kort, swish, faktura eller kredit) samt hur du får kvitto efter genomförd betalning.

Autogiro

Du som önskar autogiro ansöker även om det via MinGolf. Har du redan idag autogiro behöver du inte göra något om du önskar att det ska löpa på.

Logga in på ”Min Golf” och bocka i de avgifter som finns under ”Obetalda avgifter” och tryck sedan på knappen för autogiro och följ stegen för att starta igång ett.