Medlemsmöte Banutvecklingsplan

Medlemsmöte Presentation av Banutvecklingsplanen

Nu har vi, efter flera års arbete, äntligen blivit klar med VGK:s långsiktiga Banutvecklingsplan.

Vi träffas i Hörsalen på Aros Congress Center onsdagen den 29 augusti kl 18.00-20.30

Anmäl ditt deltagande till info@vasterasgk.se

Den av VGK anlitade banarkitekten Johan Benestam kommer upp och presenterar förslaget till Banutvecklingsplan. Styrelsen inleder med bakgrunden.

Vi har haft en arbetsgrupp som varit bollplank till Johan. Gruppen har bestått av Martin Strand, Magdalena Sjöholm, Gunnar Råbe (avgick 2017 pga flytt) banchef Anders Körberg, pro Tomas Ljungqvist och klubbchef Anders Holmer.

Med oss hade vi från klubbens strategidokument att vi ska ha: En anrik bana som lever upp till dagens krav och finish. Med förbättringar varje år. Vi har även bland annat, haft med oss att vi vill ha en långsiktig, tydlig och hållbar plan. Förbättring av extern och intern säkerhet. Kortare speltid och bättre speltempo, längre säsong, och effektivare skötsel.
Välkomna!

Medlemsmöte Banutvecklingsplan