Städdagsaktivitet nr.3 & 4

Som vi tidigare informerat om arrangerar inte bankommittén städdagen som vi brukar pga omständigheterna med Covid-19. Klubben kommer istället erbjuda flertalet tillfällen under året där klubbens medlemmar ges möjlighet att hjälpa till med olika saker på och kring bana och klubbhus.

Årets tredje och fjärde tillfälle arrangeras på tisdag 12 maj och torsdag 14 maj.På dessa träffar behöver vi er hjälp att plocka kantrester efter bunkerbeskärning. Vi följer självklart Folkhälsomyndigheten rekommendationer. Denna städdagsaktivtet kommer därför ha 10 stycken platser per tillfälle. Först till kvarn och ni anmäler er genom att maila info@vasterasgk.se. Vi svara och bekräftar er plats.

Vi samlas kl.9.30 utanför maskinhallen. Vi ber alla att hålla minst två klubblängders avstånd till varandra. Känner ni minsta lilla symtom ber vi er att stanna hemma.

Vi söker även tvåpersoner som kan stå som starters dessa tillfällen för att informera om pågående arbete på banan.

Detta är som sagt två av flera aktiviteter som klubben kommer att erbjuda som en städdagsaktivitet under året. Vi håller er fortsatt uppdaterade om kommande aktiviteter.

Vi söker även personer som kan ställa upp som Golfvärdar både på vardagar och helger. Kontakta info@vasterasgk.se för att anmäla intresse. Även detta räknas i år som en städdagsaktivitet.

Två andra städdagsaktiviteter som man kan anmäla sig till och genomföra när det själv passar är gräsklippning och rensning längs staketet på hål 13. Den andra aktiviteten är att samla skräp efter Svartån, samt lägga ihop lite pinnar vi röd tee på hål 5.

Alla aktiviteter anmäls till info@vasterasgk.se

Vi önskar dig Er en härlig golfsäsong!
Västerås Golfklubb