Förklaring till årsavgiftens tre delar

Vi har fått in lite frågor och tänkte ta tillfället i akt att förklara varför ni ser tre olika avgifter när ni ska betala er årsavgift via Min Golf. En årsavgift består av tre delar: en medlemsavgift, en spelavgift och en städavgift. Dessa tre avgifter är tillsammans årsavgiften och samtliga avgifter skall därför betalas för att ditt medlemskap för säsongen 2020 ska aktiveras. Anledningen till att årsavgiften är uppdelad i tre delar är för att spelavgiften behöver vara specificerad för de som vill använda sin årsavgift för friskvårdsbidrag. Det är endast spelavgiften som är godkänd som avdragsgill för friskvårdsbidrag. Årsavgiften har varit uppdelad på samma sätt de två senaste åren och det är alltså inte några nya avgifter som tillkommit förutom den höjning på 5% som årsmötet beslutade den 21/11-19.

Har du redan betalat men kanske missat någon av dina avgifter kan du logga in igen på Min Golf för att betala den återstående. Betaltjänsten via Min Golf är öppen till och med 29 februari. Därefter stängs den tjänsten och vi kommer att fakturera de som inte betalt sin årsavgift. En faktura skickas ut på mail och kommer att ha förfallodatum 31 mars.

Instruktioner för hur ni betalar årsavgiften via Min Golf hittar ni HÄR. Ni är också varmt välkomna att kontakta kansliet så hjälper vi er gärna!