Från och med februari 2017 kommer Anders Sjöstrand att finnas på plats hos oss på Västerås Golfklubb som tränare.

Anders är uppvuxen i Västerås och har spelat för Västerås GK under några säsonger.

Anders var med och tog Västerås GK till ett silver på lag-sm 2006. Han har spelat som proffs i 12 år mellan åren 2000-2012.
Efter sin golfsatsning jobbade Anders på Österåker GK som golftränare och hade hand om elitlag och juniorverksamheten.
Anders har även jobbat i golfförbundet med pojkar 16 som coach ihop med Rickard Lindberg.
I dag jobbar Anders som expertkommentator på Visat Golf.

Vi tog en pratstund med Anders om hans tankar och vad han ska göra på Västerås Golfklubb.

Hej Anders! Välkommen till oss. Hur kommer det sig att du kommer tillbaka till Västerås Golfklubb?
Ja vad ska man säga. De är väldigt stort och kul att få möjlighet att jobba på Västerås GK. Tomas och Marie ställde frågan om det fanns intresse att jobba ihop med dom här på Västerås GK. För mig har de varit en dröm att få jobba på en sådan anrik klubb som VGK.
Tomas och Marie har förklarat att det är bra fart på klubben och en positiv stämning.

Vad ska du göra? Vad är dina mål?
Jag ska jobba ihop med Tomas och Marie, lite i shopen men mest kommer jag ge lektioner och jobba med klubbens ungdomar.
Mina mål är att medlemmarna ska utveckla sin golf och tycka golf är de roligaste som finns. Sen tycker jag att de ska bli kul att få känna den fina stämningen som finns runt restaurang och klubbhus.
Jag vill bidra till att VGK ska bli en klubb som man vill komma till både för att umgås och utveckla sin golf.

Vad kan man få hjälp med?
Allt inom golfspelet.
Jag tycker att jag har bra koll på hela spelet allt från utrustning till puttning. Jag gillar att få möjlighet att jobba ihop med personer som vill bli bättre.

Vad är dina styrkor som tränare?
Jag tycker att jag är bra på att lyssna på vad kunden/eleven vill få ut av sin golf och inte göra de för krångligt.
Det viktigaste är att eleven förstår hela processen. Att man på ett enkelt sätt förstår den utveckling man har framför sig.
När finns du här?
Jag kommer kombinera mitt jobb på Viasat med att jobba här på klubben. Så vissa veckor kommer jag säkert vara på plats varje dag medans vissa veckor blir det att ni får lyssna på mig på TV.

Hur kommer man i kontakt med dig om man vill ta lektioner?
Mina uppgifter kommer finnas på VGKs hemsida inom kort. Bokningsmöjligheter kommer att finnas i shopen och på nätet när säsongen är igång. Hör gärna av er redan nu om ni har frågor på sjostrandsgolf@gmail.com. Det ka bli otroligt kul att få jobba på VGK 2017.

Västerås Golfklubb hälsar Anders välkommen