Glada nyheter: banan öppnar måndag 6 april kl.11.00

Glada nyheter: Banan öppnar tidigare än planerat!

Vi öppnar banan och alla övningsgreener på måndag den 6 april kl. 11.00.

Vi har hunnit med de allra flesta av de arbeten vi ville vara klara med innan öppning och banan har torkat upp fint sista veckorna och är i väldigt bra kondition för årstider.

På grund av rådande världsläge så följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och Svenska Golfförbundets allmänna råd och riktlinjer i samband med golfspel. Det innebär bl. a att inga krattor kommer finnas i bunkrarna, att flaggstången ska vara kvar i hålet hela tiden och hålad boll skall plockas upp med handske. Inga bolltvättar och handdukar kommer finnas ute och papperskorgarna kommer vara övertäckta och ska inte användas. I övrigt förväntas att personer med sjukdomssymtom inte besöker golfklubben och att vi alla håller god handhygien och förhåller oss till de skyddsavtånd som FHM rekommenderar så att vi även fortsättningsvis kan spela golf på Västerås GK.

Städdagen som var planerad till den 18 april kommer inte genomföras under rådande omständigheter. Istället kommer klubben erbjuda tillfällen med ideellt arbete (ex. LETAS, golfvärd, starter). Även Bankommittén, Klubbhuskommittén och Tävlingskommittén har arbetsuppgifter som i år går att likställa med städdagen och där städpengen kan räknas av. Vi kommer att informera löpande om dessa aktiviteter.

Nu är även tidsbokningen öppen för säsong.

Golfköket öppnar för lunch även de på måndag. Tomas och Marie finns också på plats i shopen.

Trevlig helg så ses vi på golfbanan under nästa vecka!