Golfbollarna ersatta med större klot. Vill du hänga på?

Du vet väl att ”off season” byter många (mer än 60 härliga tjejer och killar) VGK-are ut sina golfbollar mot större klot.

Nu är snart höstsäsongen över och en sista spelomgång med gemensam avslutning med macka och fika går av stapeln nästa onsdag den 20/12.

Men redan onsdagen den 10 januari 2024 drar vi igång vårsäsongen.

Vi spelar onsdagar kl 11 och kl 12 och alla som vill och kan får vara med så ta chansen.

Bäst är att du i så fall kommer runt 11.30 och hänger med i grupp 2 där det finns lite mer plats. Alla kvalar in utan ”grönt kort” och som på golfen spelar vi alla så gott vi kan.

Vi har också 2 lag som är med i Golfligan som spelas på fredagar i Bellevue mot 7 andra golfklubbar i Västerås. Kanske nyper du en plats där efter att ha visat dina bowlingkunskaper annars gör du som oss andra och spelar för gemenskapen och alla trevliga medspelare.

Ett bra sätt att snabbt lära känna många som du kanske redan träffat eller kommer att träffa på klubben.

Göran och Monica är våra 2 trogna som håller i trådarna och gör ett fantastiskt jobb för oss alla och klubben.

Syns vi i januari? Vi hoppas så.

Lars-Göran Larsson”