Hälsning från vår ordförande Caroline

Det har snart gått 3 månader sedan jag klev på posten som ordförande (och lite mer än ett år sedan jag blev invald i styrelsen). Även om vintern ska var en lugn period och där ordinarie personal ska ha en chans till semester, återhämtning och vila så är det här året lite av ett undantag.

Vintern kom tidigt med snö och en enorm kyla. Banpersonal och volontärer har kämpat hårt med dukar och annat för att försöka hålla banan i så bra skick som möjligt inför nästa säsong. Just nu pågår arbete med underhåll och renovering av maskiner, gallring av skog, målning av bänkar och andra förberedelser.

Bildtext: Banan levererar även vintertid

Efter en lång och noggrann rekryteringsprocess har vi glädjande nog hittat en ny krögar-duo. Jon och Sebastian har visat en enorm energi och glädje och jag ser verkligen fram emot vårt framtida samarbete.

Shopen har med hjälp av våra fantastiska volontärer börjat få sig ett ansiktslyft. Träningsverksamheten för våra juniorer pågår förfullt även vintertid och jag hade äran att få kika när några tränade på Indoor i förra veckan. Ska bli spännande att se hur vi kan utveckla träningsverksamheten ytterligare när vi i egen regi kan erbjuda kurser och träning för alla åldrar och nivåer.

Bildtext: Juniorträning på Indoor

Från styrelsen är fokus att jobba med den verksamhetsplan som medlemmarna beslutade om på höstårsmötet, där de fyra prioriterade områdena är bana, organisation, ekonomi och medlemsvärde. Vi behöver även jobba med de områden som belysts i medlemsundersökningen Player1st. Aktivt medlemsengagemang är viktigt för klubbens framgång och trivsel.

Mitt mål är en blomstrande klubb för alla, genom att kombinera golfens glädje med en stark gemenskap, medlemsengagemang och transparens. Ta gärna kontakt om det är något ni undrar över eller vill diskutera.

Caroline Blomberg