Hej alla golfvänner! Ett stort tack för golfåret som gått.

Västerås Golfklubb 2017-08-30

Vi på Västerås GK kan se tillbaka på ett oerhört framgångsrikt 2017, “banan har aldrig har varit i så här bra skick någonsin”, har vi glädjande fått höra av många. Inte minst av segraren av Riksmästerskapet för Hickorygolfare som var en av årets höjdpunkter. En annan var vår fantastiska golfvecka med runt 1350 starter!

Ekonomin ser bra ut och det pekar mot att vi minst håller budgeten. Vi har haft en ökning av greenfeen, flera partners och medlemsstocken är fortsatt god.

Under 2018 kommer vi att presenterar en långsiktig banutvecklingsplan, där vi anlitat Johan Benestam (en av Sveriges topp tre banarkitekter).

Vi kommer även att arrangera Anna Nordqvist Västerås Open by Smartprovider i augusti. Vi är oerhört glada och stolta över att Anna ställer upp som ambassadör för tävlingen. Västerås GK är en anrik klubb som i slutet av förra seklet producerat många professionella golfare och idag bidragit till att ett flertal golfare framgångsrikt tävlar på de utländska tourerna.

Nu siktar VGK mot framtiden och etablerar en tävling för dameliten, inte bara i Sverige utan för övriga världen.
Tävlingen har kommit till tack vare ett stort engagemang hos partners och klubbmedlemmar, tillsammans med ett bra stöd från Svenska Golfförbundet.

Vi fortsätter även vårt jämställdhetsarbete, 50/50, där vi som klubb deltar i SGF utbildningssatsning. Vi tittar på praktiska detaljer så som banans längd, toaletter, mat i restaurangen mm och mjuka värden så som vilka värderingar mm som råder i klubben. SGF:s vision är ”Världen bästa golf för alla” vilken VGK delar.

Banan övervintrar nu som bekant, men eventuellt måste vi göra några insatser med våra dukar om vädret blir allt för varmt.
Stort tack till alla som på olika sätt bidragit till ett framgångsrikt golfår 2017 och så ser vi fram emot ett mycket spännande och utvecklande 2018!

Vi tillönskar er alla en fröjdefull jul, och må tomten komma med fina golfpresenter i paketen!

Bästa hälsningar önskar styrelse och personal genom
Anders Holmer klubbchef