Kanalslaget 2020

Strömsholms kanal fyller 225 år vilket bland annat firas med golf. Var med i Kanalslaget 2020 och spela på sex utvalda banor längs kanalen under sommaren för att sedan i slutet av säsongen delta i utlottning av fina priser.

Strömsholms kanal

Strömsholms kanal som i år firar 225 år är ett unikt byggnadsminne som än i dag används i original. Kanalen följer Kolbäcksåns vattensystem och är 110 km lång med 26 slussar från Borgåsund till Smedjebacken. Läs mer om Strömsholms kanal HÄR.

Kanalslaget 2020

Kanalslaget är en aktivitet som skapats som en del av firandet av kanalen. Du spelar de sex utvalda golfbanorna längs kanalen under perioden 22 juni – 16 augusti för att sedan i slutet av säsongen delta i utlottning av fina priser. Det krävs ingen anmälan och det är inte poängen som räknas. Här är det själva rundan som räknas.

Vasteras_Viktoria-Slussen_Pressbild

Hur går det till?

Du spelar när du vill under perioden 22 juni – 16 augusti för att sedan i slutet av säsongen delta i en utlottning av fina priser. Det är ingen kostnad för att delta förutom den greenfee du betalar på respektive bana.  Varje deltagare har ett ”spelkort”. Kortet ska signeras i shopen /receptionen på respektive golfklubb vid ditt speltillfälle. Spelkort ska sedan när du spelat alla sex banor och det är signerat fotas och mailas till turism@stromsholmskanal.se senast den 31 augusti 2020 för att delta i utlottningen. Varje spelare har ett varsitt kort och korten finns att hämta hos de sex golfklubbar som är med i Kanalslaget 2020.

Vasteras_Angso-Golfklubb_Pressbild