Mycket på gång på VGK

Västerås Golfklubb 2014-06-05

Hej, vi har nu kommit en bit in på golfsäsongen. Fairwayen börjar att ta sig efter vinterskadorna. Samtidigt tittar på vad vi kan göra för att minska riskerna med detta i framtiden. Ny ljusare sand håller  på och fylls i bunkrarna. Vi kommer att ha extrapersonal under några månader på banan för att kunna trimma upp den ytterligare.

Ursäkta röran, som ni säkert har märkt så håller vi på med renovering och ommålning av klubbhusen. Vi väntar fortfarande på bygglovet för detta. Omed är vår målare som finns här under sex månader. Vi har precis gjort klart med Vincent som kommer att hjälpa till runt klubbhusområdet under resten av säsongen.

Styrelsen har nu även fattat beslut om banarkitet vad gällande Banutvecklingsplanen. Det blev Johan Benestam som kommer att få detta uppdrag. Vi räknar med att ha ett första förslag från honom om ca ett år. Johan räknas som topp tre i landet vad gäller arkitekter.

Styrelsen beslutade även om utökning av bokningsbara tider och att vi kommer att prova, under en kortare tid, att starta från nian.

Hör gärna av er med synpunkter eller funderingar! Jag kommer att ha semester två veckor men är åter 4 juli och självklart finns Maria här på kansliet fram till två på dagarna.

Golfhälsningar

Anders Holmer klubbchef anders.holmer@vasterasgk.se

Golf och gemenskap i centrum