Ny tjänst på Västerås GK: Vi söker tränare/idrottsansvarig

För Västerås Golfklubbs framtid ska vi satsa på idrotten golf och ge våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt spel. Västerås Golfklubb ska verka för att skapa en utvecklande juniorverksamhet som säkerställer vår framtid. Klubben anställer därför i linje med detta en idrottsansvarig/tränare inför säsong 2021. Tjänsten kommer även att innehålla arbetsuppgifter på kansliet.

Tomas jobbar självklart vidare med shop och lektionsverksamhet, men från och med 2021 ej juniorverksamheten.

Västerås Golfklubb söker Tränare/Idrottsansvarig

– Nu vill vi förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare –

Vill du vara med och fortsätta att utveckla Västerås Golfklubb, klubben med golf och gemenskap i centrum? Vår kanslist har gått i pension och vi söker en ersättare efter henne och vi utvecklar samtidigt tjänsten där det idrottsliga kommer att ha största fokus. Du kommer att få möjlighet att vara med och forma, samt utveckla denna tjänst.

Västerås Golfklubb är en av Sveriges äldsta golfklubbar med ett fantastiskt läge nära Västerås centrum. Klubben firar 90 år under 2021. Vi vill erbjuda en central golfbana av absolut toppkvalitet och kommer 2021 återigen vara värd för Anna Nordqvist Västerås Open by SmartProvider, en proffstävling för damer från hela världen.

Som tränare/idrottsansvarig är du ansvarig för att utveckla verksamhetsplaner för junior- och elitverksamheten och säkerställa att de genomförs. Din vardag kommer att vara fylld med varierande arbetsuppgifter från juniorverksamhet, administration, ekonomi till kontakter med externa samarbetsparter. Som anställd hos oss ingår du i ett team där vi tillsammans ska leverera en unik golfbana med hög finish och en attraktiv golfanläggning för våra medlemmar och gäster.

Vi söker nu dig, som vill bli en viktig kugge i vårt team som arbetar med att vidareutveckla Västerås Golfklubb. Vi söker dig som:

• Vill utveckla golfare – både som personer och golfare
  • Utveckla idrotten golf för framtiden
  • Vill skapa fler aktiviteter, mer än bara golf i klubben
  • Vill vara en motor för ideella krafter och ledare. Få fler i engagerade i verksamheten och olika aktiviteter
  • Vill skapa en unik medlemsvård där vårt mål är att klubben ska vara många medlemmars andra hem

Vi ser att du har följande kvalifikationer:

• Tränarutbildning eller motsvarande erfarenhet är meriterande
  • Engagerad
  • Driven och tar egna initiativ
  • Jobbar bra i team med god samarbetsförmåga
  • Kunskap om idrotten golf med fokus på verksamhet och utveckling över tid (långsiktighet)
  • God planeringsförmåga
  • Flexibel och kreativ – hantera olika delar i verksamheten när behovet är akut.

Välkommen med din ansökan senast den 20 december 2020. Intervjuer och möten sker löpande under processen. Ansökan mailas till klubbchef@vasterasgk.se

Anställningsform: Tillsvidare tjänst 100% med start efter överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal genom Kommunal och Unionen.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten – kontakta vår klubbchef, Josefin Odenring 0730-93 24 46.

Annonsen i PDF-format