Nya bokningsregler från och med idag 27 april

Corona har bidragit till en enorm golf-boom och det är högre tryck än någonsin på Västerås GK och alla andra golfanläggningar. Det är vi såklart väldigt glada för! Den ökade beläggningen gör att du som spelare behöver ha lite mer framförhållning för att få en tid. Det gäller även bokningar av golfbilar. Vi jobbar dagligen aktivt med att optimera tidsbokningen så mycket vi kan genom att flytta ihop bollar och följa upp spelare som ej avbokat sin tid.

Styrelsen har beslutat att uppdatera klubbens bokningsregler efter feedback från medlemmar och gäster. De nya bokningsreglerna har arbetats fram tillsammans med vår klubbrådgivare från Svenska Golfförbundet Stefan Jansson och en analys av andra klubbars bokningsregler har även gjorts. Målet med uppdateringen är att förenkla, förtydliga och ge er medlemmar mer kontroll över era egna önskemål av starttid.

Tidsbokning

Tidsbokning alla dagar kl.6.00-20.00. Före och efter dessa tider gäller drop-in-tider (bollränna). Vid tidsbokning måste du ange golf-id för alla spelare i bollen.

Som medlem på Västerås Golfklubb kan du ha max fem samtida bokningar varav två på helg på ditt golf-id. Dessa tider kan du boka in när som helst under det aktuella året. En dag innan kan du boka ytterligare en tid, utöver de övriga fem tider som du har uppbokade sedan tidigare. Det kan du själv göra bokningen via MinGolf eller andra bokningsappar.

Kom ihåg att anmäla dig i receptionen, senast 10 minuter för bokad starttid.

Om du får förhinder

Västerås GK följer SGFs allmänna köpvilkor. Om du får förhinder och inte kan spela på den tid du bokat, måste du senast 2 timmar innan avboka din tid eller meddela det till reception eller kansli. Det gäller även om du bokat en 3- eller 4-boll och någon i bollen fått förhinder. Ej avbokad tid eller ankomstregistrerad tid betraktas som ”NO SHOW” och en avgift på 200kr per person faktureras.

Boka här

Det finns många sätt att boka starttider, via MinGolf eller olika appar, t ex MGBokning. Du är alltid välkommen att kontakta shopen eller kansliet, så hjälper vi dig gärna!

Vi eftersträvar alltid 4- bollar och under de mest attraktiva tiderna förbehåller kansli, reception och banvärdar sig rätten till att fylla upp samtliga starttider till 4-bollar. Det kan även innebära att vi lägger ihop en och tvåbollar som ligger efter varandra (vi flyttar max 20 min).

50-tider

För klubbens största partners har vi reserverat varje 50-tid, t ex 11.50. Dessa tider släpps fria till alla en dag innan kl.12. Samtidigt som vi premierar klubbens största partners ser vi även dessa tider som en möjlighet att skapa tillfällen till spontangolf med några tider som släpps dagen innan.

Greenfee

Inför året har de senaste tre årens beläggning analyserat och utifrån den statistiken har vi i år prissatt klubbens greenfee. Vi tar mer betalt på tider som är eftertraktade och mindre betalt där vi haft lägre beläggning. Målet är att öka tillgängligheten för klubbens medlemmar samt ta betalt för den fina produkt vi har med vår bana.

Vid frågor kontakta gärna kansliet, 021 – 448 47 00 eller info@vasterasgk.se

De nya bokningsreglerna kommer att analyseras löpande. Vårt mål är att göra det så bra som möjligt för klubbens alla medlemmar! Feedback tas tacksamt emot till klubbchef@vasterasgk.se som sedan sammanställer allt till styrelsen.