Nya bokningsregler

Vid styrelsemötet i juni 2019 beslutades att uppdatera våra bokningsregler efter feedback från medlemmar och gäster.

Tidsbokning

Tidsbokning alla dagar kl.6.00-19.00 från den 15 april till den 15 oktober. Före och efter dessa tider gäller drop-in-tider (bollränna).

För oss är det viktigt att Du som medlem har tillgänglighet till banan på helgdagar då beläggningen är stor, därför gäller bokningsreglerna för följande starttider: Lördagar och söndagar/helgdagar kl.08.00–10.50 är bokningsbara måndag kl.12 samma vecka (6 dagar innan kl.12.00 vid helgdag) för medlemmar och två dagar för gäster, med undantag från fem tider som kan bokas tidigare vid kontakt med shop eller kansli. Vid tidsbokning måste du ange golf-id för alla spelare i bollen.

Som medlem på Västerås Golfklubb kan du ha max fem samtida bokningar på ditt golf-id. Dessa tider kan du boka in när som helst under det aktuella året. Två dagar innan kan du boka ytterligare en tid, utöver de övriga fem tider som du har uppbokade sedan tidigare. Detta görs via telefon då tekniken i GIT ej möjliggör det just nu.

Kom ihåg att anmäla dig i receptionen, senast 10 minuter för bokad starttid.

Om du får förhinder

Västerås GK följer SGFs allmänna köpvilkor. Om du får förhinder och inte kan spela på den tid du bokat, måste du senast 2 timmar innan meddela det till tidsbokningen. Det gäller även om du bokat en 3- eller 4-boll och någon i bollen fått förhinder. Ej avbokad tid eller ankomstregistrerad tid betraktas som ”NO SHOW” och en avgift på 200kr per person faktureras.

Boka här

Det finns många sätt att boka starttiser, via MinGolf eller olika appar. Du är alltid välkommen att kontakta shopen eller kansliet, så hjälper vi dig gärna!

Vi eftersträvar alltid 4- bollar och under de mest attraktiva tiderna förbehåller reception och Banvärdar sig rätten till att fylla upp samtliga starttider till 4- bollar. Det kan även innebära att vi lägger ihop en och tvåbollar som ligger efter varandra (vi flyttar max 20 min).

Vid frågor kontakta gärna kansliet, 021 – 448 47 00 eller info@vasterasgk.se