Nyhetsbrev från vår klubbchef – en fin säsong närmar sig sitt slut

Hej golfvänner!

Styrelsen jobbar med en långsiktig strategi indelad i fyra huvudområden, se bilden. Jag använda dem som rubriker

Ekonomi

Styrelsen har som mål att ha en stabil ekonomi som möjliggör utveckling av klubbens verksamhet

Vi närmar oss nu slutet på en fin säsong. Greenfeen pekar på ett liknade resultat som ifjol. Medlemsläget visar just nu på en liten ökning även i år, just 1370. Men då vet vi att ett antal lämnar oss under hösten. Då vi haft en nettoökning på över 200 medlemmar de senaste åren är vi glada att vi stabiliserar oss. Vi har tillsatt en arbetsgrupp som kommer att titta på ett eventuellt medlemstak för klubben.

Vår tredje stora intäktskälla är sponsrat inklusive företagsgolf. Där har marknadskommittén gjort ett jättejobb och gått i mål men en högt uppsatt budget.

Kostnaderna följer också budget. Detta sammantaget gör att vi har en resultatprognos som går mot budget.

Marknadskommittén genomförde en lyckad affärsnätverksträff där Johan Mjällby berättade om sin fotbollskarriär med AIK, landslaget och Celtic bla. Vår partner Swetex stod som värd för arrangemanget. Har du, eller känner du någon, som vill vara med sitt företag på VGK så kontakta undertecknad!

Medlemsvärden

Styrelsen har som mål att våra medlemmar ska uppleva starka mervärden utöver grundutbudet

Vi räknar med att ommålningen av vårt klubbhusområde, förutom vagnsboden, ska färdigställas under vecka 37. Omed Ali, som har varit och målat hos oss i sex månader har nu avslutat sin anställning. Vi tackar Omed för ett bra arbete och alltid en glad min!

Arbetet med att bygga om kiosken har påbörjats i veckan.

Vi provar att genomföra en medlemsresa till Thailand 3-13 mars.

Transparant och effektiv organisation med tydlig värdegrund

Det drar även ihop sig för avslutningar för olika kommittéer, se separata inlägg! Den 23 september bjuder styrelsen in alla kommittéer och frivilliga som gjort insatser för klubben under året till en golftävling som avslutas med middag i restaurangen. Utan dessa fantastiska frivilliga hade vi inte en sådan välskött och välfungerande klubb och bana.

Jag lyfter på kepsen för denna underbara skara!

Bana

Styrelsen har som mål att vi ska vara topp tre i länet med förbättringar varje år.

I nästa vecka kommer Johan Benestam, vår golfbanearkitekt på besök. Vi inleder då vår dialog med honom. Går allt som planerat ska vi ha en plan klar till midsommar nästa år. Naturligtvis kommer vi att bjuda in till en medlemsträff innan ett årsmöte förhoppningsvis fastställer planen. I ett led att förbättra har vi exempelvis bytt sand i våra bunkrar.

Summering

Vi kan alltså redan nu summera en lyckad säsong där vi fortsätter att utveckla/förbättra vår anläggning och klubb. Sensommaren strålande väder gör ju att vi fortfarande erbjuder härliga upplevelser på vår anläggning.

Det är REA i shopen så passa på att shoppa loss inför höstens lite kallare väder eller nästa säsong!

Stefan med personal i restaurangen serverar fortfarande fantastisk mat så välkomna att smörja kråset!

Klubben bildades1931 varför vi fyller 85 år i år. Vi kommer uppmärksamma detta lite mer på årsmötet.

Har ni tankar, funderingar, något ni inte är nöjda med mm så hör gärna av er till mig eller någon i styrelsen!

Svinga lugnt

Golf och gemenskap i centrum

Anders Holmer

Klubbchef