Partnerresa till Åbo

Torsdag till lördag genomfördes årets partnerresa till Kankaisten på Åbo. Tolv förväntansfulla deltagare äntrade bussen från Axelsson turisttrafik där Mats vår busschaufför (tidigare pro på VGK) vant rattade oss mot Siljaterminalen. Väl ombord på båten Galaxy, Tallink/Siljaline möttes vi upp i konferensrummet för ett glas bubbel och presentation av deltagarna samt lite info från vår marknadschef Anders Holmer. En tre-rättersmiddag avnjöts sedan i Grill House innan våra fagra röster hördes i Karaokebaren.
   Tidig revelj för ankomst till Åbo och avfärd till Kankaisten golfklubb där vi togs emot av Oona som berättade lite om klubben och banan. Vi fick ett mycket varmt mottagande! Frukost intogs och sedan spelades 18 håls individuell och lagtävling. Banan var i mycket fint skick och hela anläggning gjorde ett mycket bra intryck på alla deltagare. Hit ville vi gärna komma tillbaks. Ett lag stack ut lite extra och dominerade det digra prisbordet.
   Lag Dennis Watkinsson, Joakim Holmer och Mats Bengtsson, de vann med nästan 20 poäng i där de två bästa resultaten skulle räknas, sammanlagt 91 p. Efterföljande lag hade 72, 72 respektive 71 p.
Dennis Watkinsson vann singeltävlingen på finfina 43 poäng före Mats Bengtsson 39 och Joakim Holmer på 37.
Bruttotävlingen vanns av Mats och netto av Dennis. Närmast hål av Joakim och längsta drive tog Jonas Ström.
Lunch och prisutdelningen gjordes utomhus i det underbara vädret.
   Väl tillbaks till båten intogs en välsmakande buffé och några av oss orkade stuffa vidare medans andra släpade sig mot hytten.
Redan klockan 7.30 anlände vi sedan till Västerås GK där, faktiskt!!! Några av deltagarna spelade Golfhäftet Trophy!
Stort tack till alla deltagarna, Kankaisten golf, Silja Line, Axelsson Turisttrafik
Golf och gemenskap i centrum