Pia Hill omvald till ordförande på höstårsmötet

img_3859 img_3860 img_3858

Igår hölls höstårsmötet i restaurangen på golfklubben. Knappt 30 medlemmar hade hörsammat inbjudan. Innan mötet började delades KM-plaketter ut av Tävlingskommitténs ordförande Magdalena Sjöholm.

Årsmötet fastställde årsavgifterna och övriga avgifter för 2017. (Klicka på länk)

Val av styrelse för 2016-2017. Pia Hill omvaldes, enhälligt, till ordförande. Magdalena Sjöholm ersätter Gunnar Råbe som kassör. Omval av Stefan Lundin, Anders Billberg och Susanne Wossmar. Kvarstår gör Cina Koskinen, Roger Widén och Mats Bengtsson. Gunnar avtackades i sin frånvaro för en lång och stor insats för klubben med särskild betydelse runt ekonomin.

Årsmötet bifalla styrelsens förslag att ansöka om arrangera en LETAS-tävlingen i augusti 2018.

LET (Ladies European Tour) Access Series (förkortas LETAS) är undertour till Europatouren för damer med deltävlingar i flera europeiska länder, bl.a i Sverige. Styrelsen var väldigt tydlig med att arrangemanget måste bära sina kostnader och inte får belasta klubbens övriga verksamhet. Ytterligare info kommer inom kort på hemsida.

Efter årsmötesförhandlingarna intogs kaffe och bulle.

Golf och gemenskap i centrum