Rapport från grabbarna på banan

Veckorna går snabbt framåt, i skrivande stund andas vi ut en aning efter en tuff period med golfvecka och sen också LETAS.

Alla ytor rakt igenom har hållit hög kvalité och vi på banan har varit nöjda med den finish vi har och har haft på banan.

Från och med denna vecka och framöver kommer personalen passa på att ta ut sin sommarsemester vilket inte varit möjligt tidigare. Vi har lite extra hjälp så vi kommer fortsatt ha bra bemanning.

Förutom alla klippmoment i veckan har vi även luftat greenerna vilket var välbehövligt efter ett antal veckors uppehåll med underhållsarbeten. Inget som påverkar spelet i helgen.

Meeeen..

Trots att medlemmar är nöjda med banan och tycker att vi gör ett fantastiskt jobb så finns det ett antal golfspelare som inte visar respekt när vi arbetar ute på banan. Senast idag hade vi en incident ute på banan där en person slog mot en green även fast en medarbetare i personalen krattade bunkern som ligger tätt intill. Bollen landade på green som tur var. Händelsen är rapporterad som ett tillbud till klubben och Svenska Golfförbundet.

Oavsett är det inte okej att spela ifall det finns risk att du träffar en golfspelare eller greenkeeper.
Tänk också på att vi arbetar med hörselskydd, vi kan omöjligt höra ifall ni skriker ”fore”.

Det finns en enkel regel som alla ALLTID ska följa: Slå bollen när banpersonal har åkt därifrån, alternativt kört åt sidan och vinkat med uppsträckt arm att det är okej att spela.

Läs mer om säker golf här: https://golf.se/sakergolf

Avslutningsvis kan vi varmt rekommendera en runda golf i helgen, banan har torkat upp fint efter regnet som kom tidigare i veckan och vi bjuder på några fina drönarbilder som vår kollega Leo har tagit idag vid lunchtid.

Trevlig helg
Joacim med banpersonalen.