Samarbete med Eskilstuna GK avslutas i nuvarande form

Inför säsongen 2021 avslutas Västerås GKs samarbete Eskilstuna GK i den form som varit tills nu. Bakgrunden är att vi vill skapa bästa möjliga tillgänglighet till spel för våra medlemmar. 2020 ökade beläggningen med 72% till drygt 36.000 ronder. Med bakgrund till det ser vi över flera delar för att skapa bättre tillgänglighet för våra medlemmar som är prio 1. Utöver det så har också förutsättningarna för medlemmar sett olika ut beroende vilken klubb man har tillhört. Vilket i sin tur gör att samarbetet i grunden inte är ömsesidigt. Även om samarbetet inte fortsätter i samma utsträckning som innan är vår ambition att kunna göra samarbeten vid utvalda tillfällen. Mer information om det kommer senare.

// Styrelsen Västerås GK

Västmanlandsöverenskommelse 2021

Helgfria måndagar tom fredagar erhålls 80 kr rabatt för seniorer och 40 kr för juniorer från respektive klubbs ordinarie vardagsgreenfee. Rabatten kan inte kombineras med andra rabatter (t ex höst- eller vintergreenfee).

På vardagar (måndag-fredag) under tiden 15 juni – 11 augusti spelar juniorer fritt på Västmanlandsbanorna.

Följande klubbar ingår i samarbetet:

Arboga GK, Köpings GK, Surahammars GK, Fagersta GK, Orresta GK, Tortuna GK, Frösåkers GK, Sala GK, Västerås GK, Fullerö GK, Skerike GK, Ängsö GK

Mellan ovanstående klubbar och Strömsholms GK, 9-hålsbana, gäller följande: Helgfri måndag till fredag erhålls 40 kr rabatt respektive 20 kr (junior).

Golfhäftet

VGKs medlemmar har möjlighet att köpa Golfhäftet HÄR, i vår shop eller på kansliet och därigenom spela för halva priset på ett flertal golfbanor. Se alla aktuella klubbar HÄR.